The Movies

25 mei 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Amerika wat een avontuur. Alles wat ik over Amerika wist kwam uit 'the movies'. Zoals de gele school bussen, de bijzondere accenten en al die fast food ketens. Natuurlijk wist ik ook wel de stereotypes van het land. 'Amerikanen zijn dik' en 'Amerikanen zijn lui'. Nou heb ik altijd geleerd om daar niet van uit te gaan. En films, hoe graag je t soms zou willen, zijn vaak gewoon bedacht. Dus ik ging redelijk open minded naar Amerika.

Tot nu toe is Alles zoals in 'the movies'. Its ridiculous. Het is geweldig. De gele school bussen zijn niet alleen movie prob maar echte vervoermiddelen voor scholieren. Mensen zijn hier echt een maatje meer (of drie). Verder hoef je hier maar naar 1 winkel om alles te halen wat je nodig hebt: notitieblok, kleding, wc papier, nieuwe ruitenwisser, boeken, films, schommels....alles het is bizar. Target en Walmart zijn de bekendste. Target valt meer in de smaak bij mn host als uitleg gaf ze deze site: peopleofwalmart.com dus die geef ik jullie ook als uitleg :) Enjoy! Ze hoeven dus maar 1 keer in en uit de auto te stappen en door 1 winkel te lopen voor een week boodschappen etc. Dit sluit aan bij t lui-stereotype. Daarnaast is t ook gewoon erg prakties.

Al die bekende fastfoodketens zijn hier en allemaal zoooo zo dicht bij elkaar. Wendys, chipotle, kfc, mc donalds, taco bell, ihop en meer.... De eerste maaltijd die ik kreeg in Amerika was eigenlijk bij 'in and out burger' een minder bekende in t Westen. Wat wel heel gaaf was hier is dat ze een soort bekende geheime hebben. Je kan bijvoorbeeld i.p.v. een hamburger broodje om je hamburger ook een blad sla krijgen. Wat ik ook wel heel stoer vond om te zien is dat op elk bakje en beker een Bijbelvers stond geprint. Dat had ik nog nooit ergens gezien. Dat t geloof via fastfood wordt ondersteund. Heel bizar.

De huizen hier zijn ook echt Amerikaans in elk huis in de straat waar ik verbleef kon een shot geschoten worden voor een film. 'T is echt waanzinnig.

De meeste Amerikanen die ik tot nu toe heb mee gemaakt zijn eigenlijk heel vriendelijk. Ze zijn erg behulpzaam, als je even niet weet waar je moet zijn, zowel op straat als in een winkel helpen mensen je graag.

Kortom Amerika is like a movie so far

'Stop thinking about what i want, what he wants, what your parents want. What do you want?!' - The Notebook (Noah)

Think about what you really want in life and do just that!

1. Dieneke Zwart:
    25 mei 2017
    Jeetje Fleur wat leuk, ik wist niet dat je een bloq had, super gaaf om te lezen x
  2. Sjoerd de Vrieze:
    25 mei 2017
    Leuk zo je eerste indruk van de Americans!!
  3. Enma:
    27 mei 2017
    Hahahah wat super leuk om te horen dat het zoals in the movies is! Ook al echte high schools gezien?